Jak donosi serwis Autosport, Renault oficjalnie poprosiło FIA o możliwość modyfikacji silnika RS27.
Choć oczekiwano, że osiągi silników będą równe, różnica mocy pomiędzy producentami może dochodzić do 30 KM.Zgodnie z informacjami naszych kolegów z Wielkiej Brytanii, FIA dostała pismo od Renault proszące o zgodę na serię poprawek, które pozwolą na poprawę niezawodności i zmniejszenie kosztów produkcji silnika RS27. Jak doniosło źródło w zespole, prośba opiera się na regulaminach Formuły 1 pozwalających na drobne modyfikacje jednostek napędowych.
Choć prośba opiera się na redukcji kosztów i poprawie niezawodności jednostek napędowych, może przynieść także poprawę osiągów silnika Renault.
Zarówno Renault jak i korzystający z ich jednostek Red Bull Racing, odmówiły komentarza w tej sprawie. Jednakże szef ekipy Red Bulla Christian Horner uważa, że coś trzeba zrobić.
"Jest problem z silnikami i szkoda byłoby, gdyby w trakcie zamrożenia rozwoju jednostek napędowych ich osiągi wpływałyby na mistrzostwa. Renault musi szybko znaleźć rozwiązanie."
12.03.2010 10:41
0
szkoda że wszystkie silniki nie mają takiej samej mocy...
12.03.2010 10:49
0
Jak w ogóle można zamrażać rozwój??? !!! Rozumiem pewne ograniczenia- pojemność , obroty... i jak widać zostały zastosowane różne temperatury zamrażania!
12.03.2010 10:51
0
jestem ciekaw ile mozna jeszcze wyciagnac z 1 litra pojemnosci...??700 -800 KM z 2,4 litra pojemności silnika wolnossacego... masakraaaaaaaaa!!!!
12.03.2010 10:55
0
Jak posmarują, jak McLaren z tymi "kanałami chłodzącymi" to i wniosek przejdzie ;)
12.03.2010 10:55
0
Dobrze, że są różnice w bolidach: silnikach, aero itd
12.03.2010 11:03
0
...ja w mojej robocie dbam i zajmuje się silnikiem,który ma 62.000 KW,dwie potężne turbiny,jest sterowany elektronicznie i jest 2-suwem.Jednak technologia w F1 zawsze wprowadza mnie w technologiczny zachwyt.Pozdrawiam fanów.
12.03.2010 11:10
0
@ 3. HornetFire - kiedys BMW podawalo ze przy obecnych prepisach ale bez zamrazania rozwoju mogliby maksymalnie dojsc do ok. 900KM. Pozniej juz materialy na bloki - stopy aluminium (mocno zblizone do tych stosowanych w silnikach seryjnych - regulacje FIA) nie dalyby juz rady wytrzymac obciazen. Ale ogolne zamrozenie rozwoju nie pozwoli na sprawdzenie tych obliczen :/.
12.03.2010 11:24
0
6. dryden: pracujesz na statku czy co?
12.03.2010 11:27
0
ahh... minęły czasy nieograniczonego rozwoju, kiedy silniki miały po 1000KM i więcej, 12 cylindrów, dwie skrętne osie (chociaż to już przesada). A z drugiej strony, gdyby całkowicie wyrównać osiągi to liczyły by się tylko umiejętności kierowców - też byłoby fajnie. 6. dryden - pracujesz może na jakimś statku? pozdr.
12.03.2010 11:38
0
Ciekawe czy w razie zgody FIA zastosowali by je jeszcze w tym sezonie... Jak myślicie?
12.03.2010 11:57
0
chyba FIA odmówiło Renówce i dlatego jeżdżą po MCL
12.03.2010 12:21
0
Z tego co pamietam w poprzednim sezonie Renówka, za zgodą pozostałych ekip, też dysponowała "doładowaną" o kilka KM, jednostką napędową. Jednak na przełomie sezonu, widać było braki w mocy silnika i jego niezawodności (RBR). Osobiście uważam że FIA powinno pozwolić Renault na podkręcenie motoru o te 30 KM i ponowne "zamrozenie" tej konstrukcji.
12.03.2010 13:45
0
@8,@9, tak dokładnie jestem szefem siłowni okrętowej na statku,dokładnie na kontenerowcu.pozdrawiam serdecznie :)
12.03.2010 13:47
0
Nie za bardzo rozumiem, w tamtym roku poprawiali moc i teraz znowu. Czy to znaczy, że innym bolidom przybywa mocy bez poprawiania silnika? Bo Renault jakoś nie, i z każdym rokiem muszą prosić FIA o oficjalną modernizację silnika. Bo zamrożenie rozwoju silnika, to oznacza chyba, że silnik jest taki sam jak w poprzednim roku, o ile FIA nie pozwoli na jego modyfikację. No ale dlaczego innym przybywa mocy? O co tu chodzi?
12.03.2010 13:58
0
Po pierwsze rozwój silnika nie jest zamrożony i nigdy nie był. Warunek jest taki że można modyfikować silnik by był wytrzymalszy, a że przy okazji przybędzie parę koni to nie zaszkodzi
12.03.2010 14:07
0
15. Voight prace nad rozwojem sa zamrozone. Dozwolone sa modyfikacje okreslonych jego czesci wymienionych w regulaminie.
12.03.2010 14:13
0
Czy ktoś wie gdzie można znaleźć w sieci pelną wersję regulaminu F1 po POLSKU najlepiej ??
12.03.2010 14:57
0
Kazdy silnik powinien byc takie sam.
12.03.2010 16:42
0
jesli mieci sie to w regulaminie to nie powinno byc problemu... niezawodnosc jest waznym elementem a mamy nadal ograniczenie w jednostkach a jednak vettel mial w tamtym roku duzy problem z sinikami i to tez krzyzuje plany w dojsciu do mistrzowstwa.. wiadomo ze kazdy silnik powinien byc taki sam ale rzaden koncern nie produkuje sinila na takiej samej bazie wiec wiadomo ze sie beda roznic chyba ze jeszcz dojdzie do tego ze bedzie jeden dostawca tak jak w oponach
12.03.2010 19:02
0
Widać, że ludzie tam myślą.
12.03.2010 21:00
0
Średnica wlotu powietrza i limit ilości paliwa na wyścig by wystarczyły. Inne regulaminowe ograniczenia nie są potrzebne. A resztę to niech sobie inżynierowie kombinują. IMO.
13.03.2010 11:42
0
30 km/h to dużo
28.01.2011 11:21
0
Oj za miesiac to on będzie wygladał całkiem inaczej :))
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się